Piątek i sobota (1 i 2 października) w Forcie Sidzina odbywały się spacery ornitologiczne przygotowane w ramach Europejskich Dni Ptaków, na które zaprosiliśmy dzieci z Zespołu Szkolno – Przedszkolnego nr 7 w Krakowie oraz naszych sąsiadów. Przez dwa dni odwiedziło nas 51 osób – za co bardzo dziękujemy!
W piątek zaczęliśmy od warsztatów dla przedszkolaków, przygotowaliśmy dla nich wiele atrakcji, między innymi budowanie ekologicznych karmników ze skórek pomarańczy oraz recyklingowych butelek. Prowadzący warsztaty – ornitolog – Pan Florian Kowalczuk przygotował dla dzieci prezentację o dokarmianiu ptaków zimą, a dodatkowo dzieciaki mogły wziąć udział w konkursach z nagrodami. Po ciężkiej pracy przyszedł oczywiście czas na spacer oraz podglądanie ptaków i robaków!
Kolejna wycieczka była zorganizowana dla nieco starszych dzieci – bo dla uczniów 2 klasy szkoły podstawowej. Dzieci miały okazję zobaczyć kwiczoły, modraszki, bogatki, sójki i wiele innych ptaków mieszkających w fortowym parku. Po skończonym spacerze wróciliśmy na teren szkoły, gdzie pan Florian opowiadał nieco więcej o ptakach wędrownych, a dzieci wzięły udział w konkursie z nagrodami.
W sobotę z kolei odwiedzili nas sąsiedzi, którzy po raz pierwszy mieli możliwość wejścia do parku przy Forcie Sidzina i zobaczenia jak okazale wygląda teraz – do niedawna zniszczony – zabytek. Fundacyjni goście podczas spaceru ornitologicznego policzyli ptaki, posłuchali m.in. dzięcioła zielonego i zgodnie stwierdzili, że to nie jest ich ostatnia wizyta u nas!
Nie obyło się bez konkursu z nagrodami, a wszyscy uczestnicy naszego wydarzenia otrzymali drobne upominki, a także dowiedzieli się o naszych planach związanych z remontowanym Fortem oraz parkiem wokół niego. Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy!
Projekt “Fort Sidzina – zabytek pełen życia” to zadanie współfinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie, z których zostały zakupione materiały warsztatowe.
Partnerem Fundacji jest również BNP Paribas, który ufundował atrakcyjne upominki dla uczestników.